Salades en oerlunches

Duurzaam en gezond eten wordt steeds belangrijker in de wereld. Kies bijvoorbeeld eens voor een salade of denk eens aan OERvoeding. In de oertijd aten jagers en verzamelaars alleen pure onbewerkte voedingsmiddelen. Ze aten voornamelijk plantaartig materiaal, zoals groenten en fruit. Maar ook vis, vlees, eireren en noten en zaden. 

Salades

Bijgarnituur salade's per 150 gram (alleen in combinatie met een lunchbestelling, vanaf 2 personen)

- Tomatensalade met rode ui, feta, peterselie en bieslook (dressing apart) - 4.00 p.p.
- Komkommersalade met verse bieslook, aangemaakt met creme fraish en peper - 4.00 p.p.
- Lichte salade met ijsbergsla, gerookte kipfiletreepjes, rode paprika en pijnboompitjes (dressing apart) - 4.25 p.p.
- Groene bladsalade met spinazie, avocado, tomaat en sesamzaadjes (dressing apart) - 4.75 p.p.
- Frisse salade mer rucola, peer, komkommer, geitenkaas en walnoten (dressing apart) - 4.75 p.p.
- Pastasalade met tomaat en olijf - 5.00 p.p.

 Lunchsalades per 350 gram (alleen in combinatie met een lunchbestelling, vanaf 1 persoon)

- Vegetarische lunchsalade - 6.50 p.p.
- Pastasalade met kip, pesto, tomaat en parmezaanse kaas - 6.75 p.p.
- Lunchsalade met kipfilet - 7.00 p.p.
- Lunchsalade met tonijn - 7.50 p.p.
- Lunchsalade met zalm - 8.50 p.p.

Maaltijdsalades per 500 gram (vanaf 3 personen)

- Vegetarische maaltijdsalade met quinoa, broccoli en kikkererwten - 10.50 p.p.
- Vegetarische maaltijdsalade met couscous, perzik en falafel - 10.50 p.p.
- Ceasar maaltijdsalade - 11.50 p.p.
- Maaltijdsalade met zalm, wakame, groenten en noedel - 12.50 p.p.

 

Oergezond lunchen

Maitre Deux Catering heeft drie lunches samengesteld op basis van het Oerprincipe. De lunches worden verpakt in duurzame verpakkingsmaterialen.

Alle Oerlunches kosten 16.00 per stuk  Minimale afname is vanaf 3 stuks.

Bestel uw Oergezonde lunch via ons contactformulier, klik: hier. (Gelieve minimaal 1 dag van te voren bestellen). 


Variaties

  • Oerlunch 1

    • 2 rijstewafels met roomkaas en ham.
    • Bietensalade met rauwe prei, walnoten en peterselie.
    • Bakje notenmix.
    • Hard gekookt ei (biologisch).
    • Bekertje tomentensap
  • Oerlunch 2

    • 2 vezelrijke crackers met hüttenkäse en gerookte kipfilet.
    • Frisse groene salade met avocado, spinazie, groene paprika, komkommer en basilicum.
    • Hard gekookt ei (biologisch).
    • Rode bieten smoothie.
  • Oerlunch 3

    • Bakje volle yoghurt met honing, lijnzaad en rood fruit.
    • Salade met champignons, courgette, sla en olijven.
    • Hard gekookt ei (biologisch).
    • Groene smoothie van komkommer en spinazie.